Werking van intranet

Intranet is een website die vaak gebruikt voor informatie- en kennisuitwisseling binnen een organisatie. Intranet is dus een besloten digitale omgeving waartoe enkele medewerkers toegang hebben via een persoonlijk account. Op deze website kun je verschillende rechten toewijzen aan desbetreffende accounts. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan de financiële cijfers waarin alleen de managers bijvoorbeeld in mogen kijken. Je kan dan via je intranetwebsite rechten geven aan deze managers, zodat zij alleen toegang hebben tot de financiële cijfers.

Voordelen

Er zijn vele voordelen te noemen die ontstaan tijdens het gebruik van een intranet omgeving. Zo ontstaan er voordelen op het gebied van communicatie, samenwerking, externe relaties, thuiswerken.

  • Communicatie

Door het gebruik van intranet zal de communicatie binnen je organisatie verbeteren. Verschillende afdelingen kunnen namelijk makkelijker online communiceren. Zo kunnen de afdelingenmakkelijker problemen oplossen met elkaar, nieuwe trends identificeren, en in overleg nieuwe strategieën opstellen

  • Samenwerking

Ook 1 van de vele voordelen is samenwerking. Door het gebruik van intranet kun je als organisatie veel gemakkelijker online communiceren. Er kan goed overlegd worden wie welke opdrachten op zich nemen. Dus door de gestructureerde wijze kunnen medewerkers samen niet alleen grote projecten, maar ook kleine taken op zich nemen.

  • Externe relaties

Intranet kan ook een groot voordeel opleveren op externe relaties van organisaties. Zo kun je als organisatie toegang geven tot bepaalde onderdelen binnen uw organisaties. Zo betrek je je klanten meer bij het werkproces, wat kan leiden tot een betere relatie met je klant. Het is natuurlijk wel belangrijk om goed te kijken welke rechten je geeft aan je klant, want vaak is het niet van belang dat klanten inzicht hebben in de financiële cijfers.

  • Thuiswerken

Tegenwoordig werken vele mensen thuis door het COVID-19 virus. Medewerkers kunnen vanaf huis gemakkelijk inloggen op intranet, en zo bij alle desbetreffende accounts binnen deze digitale omgeving. Dit geeft bedrijven dus de mogelijkheid om meerdere medewerkers thuis te laten om de verspreiding van het COVID-19 virus te vermijden.

Conclusie

Om het hele verhaal even te concluderen kunnen bedrijven gemakkelijk een digitale omgeving creëren voor medewerkers. Bedrijven kunnen ook klanten toevoegen, zodat de klanten een kijkje kunnen nemen in de vooruitgang van haar opdrachten. Binnen deze digitale omgeving kan men makkelijk rechten verdelen, zodat de juiste medewerkers bij de juiste accounts kunnen. Door gebruik te maken van intranet zullen binnen organisaties die communicatie, samenwerking, externe relaties en thuiswerken door COVID-19 stimuleren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *